onsdag 4 april 2012

Telefonen är helt tyst!

Min telefon är helt tyst, kollar var annan minut om den är avstängd, ljudlös eller om jag har ett missat samtal. Jag vill inte att telefonen ska ringa ändå kollar jag hela tiden. Nu tror ni förstås att jag är knäpp, mer knäpp än vanligt då alltså :) Men nej det är jag inte, det är nämligen så att jag har lämnat min stora kille på förskolan själv för första gången, igår mjukstartade vi och då satt jag i ett annat rum. Nu sitter jag oxå i ett annat rum men i ett annat hus i ett annat kvarter. Hans nya fröken lovade att hon skulle ringa om han blir otröstlig, det är ju väldigt snällt, tänk om hon ringer och säger att han är otröstlig och att jag måste komma, det tar ju minst 10min att få in mig och bebis i bilen och köra bort! Gäller 30 skyltarna utanför skolor på loven? Det bestämmer jag att de inte gör ;)
Jag får oxå väldigt gärna ringa dit om jag känner för att kolla läget, skulle kunna varit jag som stod där som pedagog och sa dessa orden, ibland känns det som att vi är som papegojor som bara upprepar vissa meningar för att hålla föräldrar lugna och tänk det fungerar. Men asså jag fixar ju inte och ringa dit, tänk om han är ledsen och jag hör detta? Panik! Då slänger jag ju mig i bilen och kör upp dit utan att låta de stackars pedagogerna få en chans att trösta och knyta an till min underbara lilla son. Nej här ska inte ringas.

Jag har inte glömt lyset på bilen idag, fan nu blev jag osäker så nu måste jag gå ut och kolla, tack för den kära närminne kan du inte ens hålla en sån liten viktig sak i huvet? Nej nu får det bli till att köpa nytt minne jag har hört från min it-make att man kan köpa mer minne. Inte för att det har hjälp på honom men vem vet de kanske fungerar på mig :)
Ser ni lyset? Inte jag heller :)

När jag körde ifrån förskolan så ville jag inte åka hem på en gång så jag åkte till netto och handlade lite godis ifall det kommer några häxor, förlåt påskkärringar och knackar på dörren igår fick de som var ute i väldigt god tid bara ett paket russin (men det var blixten och bärgarn på). Nu finns det tabelttaskar och småkolor, så kom bara kom, fast vänta tills min bebis har vaknat är ni snälla för vår vakthund blir tokig när de knackar på dörren. Fast om det går in någon i källaren och stökar runt i flera timmar det bryr hon sig inte om men det är någon som knackar på ytterdörren då måste ju alla i hela huset varnas, knäpp hund!
Men iallafall tillbaka till parkeringen utanför butiken, kommer dit fem minuter i nio, de öppnar nio. Typsikt, men sen upptäcker jag att det finns fyra bilar till och det sitter en gubbe med keps i varje bil. Alla sitter och stirrar på dörren till affären och när de ser att de öppnas så kliver de ur bilarna och fullt fokus på gå in. Själv så ställde jag bilen med rumpan mot dörren så fick ju sitta och nästan vrida nacken av mig för att se, väldigt orutinerat måste jag säga. Gör om gör rätt, fast de gör jag nästa gång.

Fyndade tre pocket böcker så nu ska här läsas, eller om de ska samlas damm det återstår att se.
Böckerna jag köpte var:

  • De ska ju ändå dö av Gunnar Ekborg
  • Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer
  • Finns inte på kartan av Carin Hjulström
Det är ju inte de nyaste böckerna men vet ni de struntar jag i för det finns bokstäver som blir ord som blir meningar som jag kan läsa i dessa med plus att de var billiga :P
Så nu ska jag iallafall läsa baksidan på böckerna innan min bebis vaknar och vill ha mat eller innan de ringer från förskolan om min otröstlige son, jag undrar om han kan bli otröstlig? Nej jag har inga planer på att testa, helt dum i huvet är jag inte :)

2 kommentarer: