lördag 30 juni 2012

Äventyrslandet, bildkavalkad!

Dagen har spenderats i Halmstad på äventyrslandet, storebror hade hur kul som helst och fick med sig sin pappa på en massa karuseller, mest berg och dalbanor. Han grät som bara den när vi lyfte bort honom från karusellerna, ja storebror alltså maken orkade jag inte lyfta.
Jag blev alldeles nostalgisk av att gå runt och titta på alla miniatyrer som fanns i parken, de var jag ju och tittade på när jag var liten. Sen fanns där dinosaurier oxå, jättefarliga såg dem ut så jag var tvungen att fota några stycken. 
 Fast den på bilden under är en krokodil om ni inte ser de.
 Det här skuggbilden tog jag för att ni skulle se vilket skatbo mitt hår såg ut att vara idag, fast bilden bidde inge bra. Men jag kan ju säga att jag fåglarna tyckte nog att jag såg ut som ett skatbo eller kråkbo i huvudet eftersom jag inte mindre än två gånger höll på att få en fågel mitt i skallen. Första gången var det nog mest en olyckshändelse för kråkan skulle ha mat och det var trångt och ja där var mitt huvud. Andra gången satt jag nog i landningsbanan, det kändes så i alla fall.

Men det var en mysig dag och jag tror nog att vi kommer åka dit fler gånger, fast ska läggningen ta nästan tre timmar längre än vanligt bara för att vi har varit på nöjesfält, då tror jag bara att det blir ett besök per år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar