söndag 1 juli 2012

I sista minuten, igen!

Jag har gjort det igen! Kommer på saker i sista minuten som bara måste fixas. Denna gången var det förvaring till blöjorna som jag kom på att det måste jag ha, så nu sitter mamma i källaren och syr, ja jag har världen bästa mamma!

Bröllopet tar nog ändå priset för att vara ute i sista minuten med allting men jag tycker det ordnade sig till det bästa i alla fall, men ska vi gifta om oss så ska jag säga ett datum till mig själv och ett till gästerna, mitt eget datum kommer vara en månad innan gästerna kommer. Därför låtsas jag att vi ska ha namnfesten ganska snart typ onsdag så borde väl allt vara klart tills dess?! Eller vem försöker jag lura egentligen, mer än mig själv då?

Men vad behövs till en namnfest? Bildspel, va bildspel tänker ni det är väl inte nödvändigt? Jo det är klart att det är nödvändigt jag gjorde ju ett till storebror då måste jag ju göra ett till lillebror oxå, så är det bara. Så när ska jag göra detta då? När jag får tid, eller jag får nog sätta mig ner ikväll och börja, jag ska vara packa färdigt först. Sen behöver man äta oxå, frågan är bara vad? Nåt som är enkelt att göra, typ korv med bröd är enkelt duger de? Nä jag tänkte väl de, nä jag får fundilera lite till. Men nu har jag börjat fundera i alla fall så fredagen innan namnfesten kommer jag gråta floder av stress för att jag kommer ha kommit lika långt med planeringen då som jag har gjort nu. Fy sjutton vad jobbigt det är att känna sig själv så väl som jag gör ;) Men jag kanske skulle ta och överraska mig själv och kanske framför allt mamma med att inte göra som jag brukar?! Det tåls att tänkas på :)

Så nu ska jag fortsätta att packa så att det blir så lite "sista minuten slänga in i plastpåsar och mosa in i bilen"- packning imorgon innan jag ska till frissan och sen åker vi. Ujuj känner redan paniken komma smygandes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar