tisdag 31 juli 2012

Kaffebryggaren morrade åt mig

Tog precis dagens andra kopp kaffe och en bulle, bullen var dagens första. Men när jag hade hällt upp kaffet så stängde jag av kaffebryggaren, inget konstigt med det så gör jag varje gång, men det skulle jag inte ha gjort för den blev arg och morrade och fräste och levde rövare. Jag som trodde den skulle bli glad över få vila lite, otacksamma kaffebryggare.

Idag är det siste juli och jag är segare än sirap, det är inte bra att det är OS nu, det gör ju att jag sitter uppe alldeles för länge på kvällarna och sen väcks jag alldeles för tidigt av mina barn imorse började den stora killen ropa vid kl 7. "Pappa, pappa, pappa, pappa, PAPPA, jag ropar på dig, pappa, jag ropar på honom" innan jag kom på varför maken var så tyst och lät sin son skrika sig hes hann jag nästan bli irriterad men sen kom jag på att han hade åkt till jobbet för nästan en timme sen, oops! Man kan inte vara på topp jämt.

Idag regnar de små grisar och vi har en mysdag i soffan med barnkanalen på tv och den eviga frågan "Mamma, vad gör dom?"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar