söndag 1 juli 2012

Lekland

Vi var ju som sagt på lekland i Malmö i tisdags och storebror var i sjunde himlen. Jag var oxå de fast på ett helt annat sätt, jag hade en skrivarglöd så jag hade nog kunnat få ihop en hel roman om jag bara hade fått sätta mig ner och skriva, tyvärr hade jag bara tre små kvitton att skriva på men det var så jäkla häftig känsla att jag aldrig ska åka hemifrån utan block och penna igen (eller ska försöka att inte åka hemifrån utan det).

Men nu åter till leklandet och jag tycker att det var ett jättebra och trevligt ställe, personalen var trevlig och sakerna var hela och rena, dock måste jag få tycka till om några saker.
För det första så om det är strumptvång på leklandet, vilket det står på massa skyltar så då måste det väl innebära att ALLA ska ha strumpor på sig eller? Nej så var det inte utan det fanns både barn och vuxna som sprang runt barfota alltså utan strumpor på sina kära små fossingar och inte för att jag bryr mig om de springer runt med eller utan strumpor men är det struptvång så är det. Plus att det är lite svårt att få en treåring att förstå att han inte får ta av sig sina strumpor när vuxna gubbar springer runt utan strumpor.

Sen en annan sak som jag funderar lite över och det är att man kanske ska ha en STOR blöjhink på den enda toaletten med skötbord, eller kanske tömma blöjhinken oftare för när det ligger blöjor på golvet för att blöjhinken är tom och folk inte orkar vända sig om och slänga i den vanliga papperskorgen då är det lite äckligt tycker till och med jag. Fast  det fanns ju iofs två skötbord på den enda toaletten med skötbord, ett var för bebisarna själva så de kunde byta på en kompis om de ville och ett var för alla basketspelare som är på leklandet och byter blöjor, jag såg ingen denna dag vi var där kan jag meddela, men eget skötbord de skulle de tydligen ha. Det är inte så trevligt att ha näsan i bajsblöjan, det är det inte.

Sen det här med att det bara fanns ett skötbord gjorde att jag bytte första blöjan i vagnen inne på en vanlig toalett och det är inget jag rekommenderar, det höll på att sluta med att lillebror hamnade på golvet eftersom han vänder runt som en tok, det kunde ha blivit kiss i vagnen (att jag inte tänkte på de innan) plus att jag fick kramp i låren (fråga mig inte hur) och när jag är klar med blöjbytet som gick hyfsat bra ändå så ska jag ta lite handsprit på händerna men den dunstar ju inte, det bara blir klenigare och klenigare på händerna och jag blir irriterad så jag tänkte skölja bort klegget då börjar det löddra?! Ja precis du gissade rätt det var tvålen jag hade tagit!
Tillråga på allt så var skötrummet ledigt när jag var klar med allt bestyr. Det här sista var ingen kritik mot leklandet, eller möjligtvis att de inte hade märkt upp flaskorna med tvål och handsprit bättre, men annars var de kritik mot mig själv och en liten kom ihåg till nästa gång att byta i vagnen är inget alternativ längre.

Jag provade att hoppa studsmatta men kände att livmodern packade sitt pick och pack och ville ge sig ut på utflykt så jag fick snällt sluta hoppa, till sonens stora besvikelse, jag vet inte om han ville se livmodern hänga mellan bena på mig eller om han tyckte om att jag lekte.
Jag åkte även rutchkana i min spetsklänning, nej det rekommenderar jag inte det heller, den åkte ner så det såg ut som jag hade hängpattar ner till knäna och dessutom så noppade klänningen ihop sig så jag visade halva röven, som tur var hade jag leggings på mig, dock var de blanka så de fastnade i rutchkanan så jag fick snällt sätta mig på huk och åka på fötterna ner, detta fick jag göra tre gånger eftersom sonen ville att jag skulle åka kana och vad gör man inte för att ens barn ska bli glada! Och ja det var faktiskt roligt att åka rutchkana.
Sen fick storebror med sig hela familjen in i bollhavet och då satte maken lillebror bland bollarna och hjälpte storebror att välta ner mig och sen gömma mig under alla bollar, han är inte rädd om sina bollar min käre make, det var ju tur att jag var på bra humör annars vet man inte vad som skulle kunna ha hänt. Förstår inte hur han vågar leka med elden på detta sätt, men storebror var överlycklig och skrek "IGEN, IGEN" nej hej du tack, jag hoppade raskt ut från bollarna och fotade lite istället, dock är dessa kort på stora kameran och just nu så orkar jag inte lägga över dem så det kanske kommer bilder en annan dag.

Nu låter jag kanske lite bitter men det är jag inte, jag hade trevligt som bara den och blev ju erbjuden mat till höger och vänster, om du missat detta kan du lära om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar