tisdag 11 september 2012

Utmaning, Shoppingtips!


Hittade denna utmaning hos MissVivi och tänkte att vad fasen det kan vara kul att fylla i så håll tillgodo!

Mina bästa shoppingtips!

Bästa stället att köpa:
  • Underbyxor: Köper mina på Lindex och Gekås, dock vet jag inte om det är bästa stället men jag är nöjd.
  • BH: Oxå Gekås och Lindex. Köpte dock min BH till bröllopet i en liten butik i Västervik som jag helt har tappat namnet på men den var riktigt bra och skön.bh:n alltså butiken var ju inte kanske så skön. 
  • Jackor: Gekås även här, eller så tar jag helt enkelt över gamla jackor från mamma och svärmor, det är inte så hånket :)
  • Klänningar: NewYorker eller H&M. Kommer knappt ihåg vart jag köper klänningar men någonstans måste det ju vara eftersom det hänger klänningar i min garderob.
  • Byxor: H&M eller Gekås. Här var det ännu svårare att komma på vart jag köper byxor, men jag menar jag går ju inte byxlös så de måste ju komma någonstans ifrån.
  • Toppar/tröjor: Gekås, NewYorker och H&M. Detta var lätt, tröjor och toppar är väl de jag handlar mest till mig själv, de behöver man ju inte prova.
  • Skor: Deichmann eller dinsko, finns ju hur många skor som helst förstår inte hur jag ska få plats med alla jag vill ha.
  • Väskor: Gekås, fast använder inte väska så ofta så 
  • Inredning: Gekås eller IKEA
  • Möbler: IKEA eller Blocket
  • Böcker: Adlibris, Bokus, Ica Maxi eller Bokia. Dock har jag handlat på mig en hel massa böcker men hinner ju aldrig läsa.
  • Filmer: CDON, fast vi hyr mest film ifrån hemmakväll just nu.
  • Mat: Här hade det varit roligt att skriva från Blocket men nu hade det varit att ljuga så är ärlig istället och skriver: Ica Maxi
  • Te & Kaffe: Kaffe handlar jag på ica och te dricker jag inte.
  • Bak- & köksgrejjer: IKEA eller Ica Maxi.
Så där detta var min lilla lista, känner att jag är kanske inte den bästa att ge shoppingtips men jag gillar utmaningar och vill gärna ta del av andras tips :)

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du också skrev en lista, jag ska skriva ett inlägg om någon vecka där jag listar alla som varit med, änså länge har bara du vågat dig på det faktiskt :)
    Mvh

    SvaraRadera