söndag 18 november 2012

En liten lista

Nu är det så här att jag kände att det var listdags igen så tada, en liten lista om mig till er. Trevlig söndagsläsning!

Lovar du att vara ärlig? Ja på seder och hamvete, jag lovar att vara så ärlig jag kan, om inte nöden kräver annat.
Är det okej och gråta: Nej absolut inte! Eller vad säger jag det är väl klart att det är okej och gråta, jag gör det så ofta jag kan.
När grät du senast: När jag såg ett avsnitt av Bones nu i veckan, det var verkligen sorgligt vill jag lova, det dör ju folk till höger och vänster i den serien.
Har du strumpor på dig nu: Alltså dessa strumpor förföljer mig. Svar ja och tänk de är svarta.
Vad samlar du på: Tålamod (det går sådär).
Är du blyg: Beror på sammanhanget, men jag har alltid identifierat mig som blyg, sen vet jag inte om andra skulle kalla mig för det, så det blir ett lite luddigt svar på den här frågan, man skulle kunna tro att jag är politiker. 
Godaste glassmakerna: Inte vanilj i alla fall, alltså jag vet inte om jag tycker om glass men polkagrisglass är ju gott förstås och chokladsås fast kanske inte samtidigt och jag vet chokladsås är ingen glass men det är gott.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej verkligen inte, eller vad säger jag klart att jag gör det, det finns säkert någon som inte är lika trögfattad som jag var. Första gången ville jag ju inte ens prata med människan (alltså han som nu mera är maken), andra gången däremot då föll jag i hans armar, fast jag vill nog inte kalla det för kärlek. Men kär blev jag och gifte oss gjorde vi och nu lever vi lyckliga i alla våra dagar (utom de dagarna vi är ledsna, men vi kära alla dagar, säger vi i alla fall).
Sover du tungt: Nej då inte alls, eller det är kanske det jag gjorde när brandvarnaren struntade i mig, läs mer här.
Favoritklädsel: På soffan? I bilen? eller på mig? Hur menar man med frågan tro? Nu är jag lite egocentrisk så tänker tala om vad jag fördrar på mig själv. Jag gillar leggings, kjol och linne och gärna någon kofta, fast inte koftakofta utan halvkofta, en sån som slutar under tuttarna (det är svårt att förklara men tänk er långa ärmar och sen räcker inte garnet till mer än att täcka tuttarna och halva ryggen, typ magtröja fast kofta och så ska den ha lång ärm).
Vad ser du om du tittar till höger: Höger, höger, det är den handen man hälsar med, då ser jag ut genom fönstret.
Vad ser du om du tittar åt vänster: Det måste ju vara andra hållet det, nu var jag smart och logisk på samma gång, ibland blir jag lite imponerad av mig själv. Då ser jag en svart tavla som sitter på en vägg (var annars brukar tavlor hänga? Nu var jag inte lika smart).
Vad gör dig glad just nu: Sovande barn och en kopp kaffe.
Höger eller vänsterhänt: Höger, jo den handen man hälsar med alltså. Goddag-goddaghänt.
Hur mår du just nu? Bra, tackar som frågar, lite förkyld är jag nog om jag känner efter så det låter jag bli.
Favoritgodis: Choklad, choklad och choklad, sen får jag ju naturligtvis inte glömma bort choklad och choklad också, sa jag choklad förresten?
Sommarplaner: Sommar, det är ju en evighet tills dess så nej inga sommarplaner, eller jo vänta jag har en hel drös men de är hemliga.
Hur många kuddar sover du med: En jag är inte sån där bigamist eller vad det nu heter när man har flera på samma gång eller två har jag nog om man räknar makens, fast det är mest hans täcke jag snor.
Morgon eller nattmänniska: Kvälls.
Vad är viktigast för dig? Min familj och mig själv (fast jag ingår kanske i familjen).
Snarkar du? Inte så att jag väcker mig själv och maken har inte klagat sen jag var gravid, han har förövrigt inte snarkat sen jag väckte honom för att grannarna snarkade.
Stjärntecken: Stenbock!
Längtar du efter just nu: Att någon ska köpa vårt hus och choklad, men mest att någon ska köpa huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar