fredag 2 november 2012

Fredagslista

Nu är det fredag och tänkte att det var längesedan jag fyllde i en lista alltså fick det bli en fredagslista med 10 frågor. Håll tillgodo. 

1. Om du fick vakna upp som någon annan för en dag, vem skulle du vilja vara?
Min make, jag vill så himla gärna veta hur det är att vara gift med mig. Jag tror ju inte att det är speciellt lätt nämligen, men risken finns kanske att jag tar ut skilsmässa innan dagen är slut så jag får nog fortsätta leva i ovisshet.
Maken
2. Vad är det mest romantiska du har gjort?
Oj vilken svår fråga, jag undrar just om jag har gjort något romantiskt någon gång men det måste jag väl ha gjort eller? Var tvungen att fråga maken om detta och jag har tydligen lagat mat med levande ljus (alltså jag blir lite imponerad av mig själv när jag hör sånt, jag menar laga en hel måltid på levande ljus det kräver tålamod och skicklighet). Sen har jag köpt blommar te honom oxå, men det misstänkte han att de var till mig själv istället. Så för att sammanfatta det hela så är jag nog inte så romantisk av mig, och jag måste erkänna att det kliar lite precis överallt när det blir för gulligull och puttinutt och det blir det när det romantiska går överstyr, men det skulle nog inte skada att vara lite mer romantisk.


3. När grät du senast?
Jisses jag gråter lite titt som tätt, fällde en tår när vi åkte från huset i söndags. Men jag var inte speciellt ledsen det var bara nåt som behövde ut och då är det lika bra att vrida på kranen och låta skiten komma ut så kan man snyta sig, torka tårarna och gå vidare i livet. 
4. När var senaste gången du skrattade högt?
Igårkväll när min stora kille härmade sin morbror när han spelar gitarr. Det var nog det roligaste jag har sett på väldigt länge. Alltså jag tycker inte att det ser så kul ut när bror min spelar och han är riktigt duktig dessutom utan det var sonen jag skrattade åt/med han var så söt som rockstjärna.
5. Vilken är din favoritstad i världen?
Nu är ju inte jag så berest av mig så jag tänker välja en stad i Sverige så det får bli Kalmar denna underbara stad där jag spenderade 4år av mitt liv, hittade kärleken och vänner som jag hoppas att jag kommer att ha kvar hela livet.
Den här tidningen kom med posten i början på veckan och jag kände hur mycket jag längtade tillbaka.

6. Vilket lösgodis är alltid med i din påse?
Jag förstår inte med det lyckas alltid komma med äckliga bitar i min påse, hur jag än gör så kommer de med äckliga små bitar som ligger kvar i påsen i flera veckor och torkar, hårdnar och blir ännu äckligare. Det är alltid så. Men annars så är min favorit just nu chokladdoppade gelébjörnar, de är riktiga vuxenrussin alltså.
7. När du blir kär – vad faller du för?
Nu var det ju ett tag sedan jag blev kär och vad jag föll för när jag då blev kär var nog att det var en vanlig kille, som inte bara tänkte på sig själv. Han var vältränad, snygg, skäggig (varför de nu spelade någon roll men skäggig var och är han), omtänksam och han tyckte att jag var snygg (den idioten bara måste jag ju ha, han tyckte att jag var vacker när jag själv ansåg mig vara fulare än den mest missbildade kloakråtta ni kan finna).
8. Och vad tror du att andra faller för hos dig?
Min charm kanske? Nä jag vet inte vad det kan vara för något som maken föll för, men något måste det ju varit.
Jag undrar just vad man faller för hos mig? ;)
9. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Mina händer

Sen fick jag se den här bilden och blev lite tveksam.
10. Hur är du när du är nyförälskad?
Fnittrig, sprallig, lite dum i huvudet (lite samma som när jag är övertrött).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar