onsdag 21 november 2012

Så avslutar vi med helikoptern

Idag hade vi pung-gung och helikoptern på träningen. Nej det är inte så snuskig som det låter den ena övningen då slänger man en kettlebell mellan bena så de daskar till en på röven, tror nog att jag gör något fel men det bryr vi oss inte om, kan tala om att det gör satans ont att bli attackerad av en 8kilos kettlebell. Sen helikoptern heter egentligen propellern men det är ju inte lika roligt att säga och nej vi står inte och rullar på höfterna och svänger på en löspenis, vi ligger på mage och skickar en viktskiva runt sig med hjälp av armarna (nu har ni säkert en helt klar bild över hur den övningen går till). 

Jag kanske ska starta en träningsblogg? Vad tror ni?
Gyn-instruktioner, "näsor i golvet"-armhävningar, pung-gungningar och så avslutar vi med helikoptern, det måste ju vara den ultimata träningen. Sen kör vi stretch på de och då tar vi ett fast tag i stången och gnider den längs hela kroppen, typ som när man gör solhälsningen. Jag är nästan proffs på det här känner jag, vad tycker ni?

Nähepp nu ska jag slänga mig i soffan och glo på bones, trevlig onsdagkväll på er!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ...du är ju för rolig du :)
    Kettlebelts har jag också lekt med på vår cirkelträning, spännande värre. Ger iaf "gör skön" (läs helvetisk "kan inte gå")- träningsvärk i benen och rumpan :)

    Sv. Choklad är bra grejjer, tårtan var svår att göra men himmelskt god !
    kram

    SvaraRadera