torsdag 22 november 2012

Vad en potatisskalare INTE ska användas till!

För det första är de (och med de så menar jag potatisskalare) effektiva på att ta bort nagellack, men jag gillar inte att de tar med sig halva nageln, det finns ju liksom inte så mycket kvar att måla nytt på då.

Det går utmärkt att karva av sig knogarna med dem men det är inte heller något jag skulle rekommendera det gör så fasligt ont och det blöder.

Det går inte så bra att använda sig av dem för att få fram tejpänden som nitiskt klistrar sig fast mot resten av tejpen. Det blir mest tejpslamsor av alltihopa och tejpslamsor håller inte lika bra som en tejpremsa (om ni inte visste det).

Det kanske var dömt att misslyckas från början men jag hittade ingen sax, så jag tog det som var vassast i lådan och det var en potatisskalare, jag försökte sedan att öppna ett juicepaket och det gick verkligen inte bra, prova inte detta hemma.

Det finns säkert miljoner andra saker som man inte ska använda en potatisskalare till men jag har inte testat fler, ännu. Jag återkommer säkert till detta viktiga ämne en annan gång.

1 kommentar:

  1. Hahaha ...satt faktiskt häromdagen och funderade på om man kunde skala nötter med potatisskalare, är glad över att jag inte provade ;P

    Sv. Man behöver sådana helger ibland, för min del ganska ofta ;)

    KRAM !

    SvaraRadera