tisdag 6 november 2012

Visslande termosar och trötta barn

Godmorgon och välkommen till min tisdagsmorgon än så länge är den hur lugn som helst och det är bara termosen som står på diskbänken tjuter, visslar och väser.

Jag har varit inne och väckt sonen en gång men fick då ett grymtande till svar och när jag sa att han kunde morna sig lite så sa blev han nöjd, då vände han sig om och stensomnade, så idag är jag en levande snoozeknapp, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men vad gör man inte för sina barn och jag vet ju hur underbart det är att få somna om på morgonen. Natten är det mest jobbigt att bli väckt på för då är det inte lika lätt att somna om, tycker jag i alla fall.

Idag blir det förskolan igen, inte för mig utan för sonen. Som han har tjatat om att han måste till "sina barn" på  förskolan, han har inga kompisar där han har barn, innebär det att jag är farmor då? Nej verkligen inte hoppas jag att ni tänker där ute.

Nu kom han uppklampandes här och gick raka vägen in till tvn och satte sig i soffan och ska minsann inte äta någon frukost, jag älskar verkligen morgonen men idag har jag hunnit få i mig första koppen kaffe så jag ska nog klara av det utan en massa gråt (från min sida i alla fall).

Hoppas att eran start på dagen varit lika lugn som min.


1 kommentar:

  1. Godmorgon!
    Jag vaknade med en purrandes katt vid fötterna, så jag räknar min morgon som lugn den med :)
    Så himla sött att han känner sig som en lärare/förälder , "sina barn" det är faktiskt himla gulligt :)

    Sv. Utan torktumlare blir det svårt, man har ändå begränsat med ställen man kan hänga tvätt.
    Kram

    SvaraRadera