måndag 10 december 2012

Skrivpuff - Ett bakslag

Det finns så klart lika många bakslag som det finns människor men så klart finns det ju några saker som är lite mer typiska för de olika bakslagen.

Vi börjar med den lilla platta baken som måste ha både livrem och hängslen för att få byxorna att stanna kvar uppe.
Sen har vi den breda platta och där vilar byxorna på höfterna men det blir som en tom potatissäck där bak eftersom det är så platt. Men det kanske kan vara bra då slipper man köpa en påse när man är och handlar, bara att fylla ut tomrummet i byxorna.
Därefter har vi den stora fylliga baken där byxorna är två meter förlånga i benen för att man ska kunna få upp dem över rumpestumpen. Men då kan man klippa av dem och använda det överblivna tyget till att sy en halsduk eller varför inte nya gardiner, möjligheterna är oändliga.
De sista bakslaget jag tänkte ta upp idag är den smala putiga som verkar vara något slags ideal idag och det finns till och med iläggsskivor man kan lägga i om man nu vill gå och släpa på denna världsdel bakom sig, många väljer dock att fylla ut lite därfram (ja alltså brösten) också, för att inte bli för baktunga.

Det här med bakslag är inte lätt och jag vet att jag säkert har missat en hel del men man måste börja någonstans.


(Detta är min första skrivpuff, vill ni veta mer om vad skrivpuff är för någonting så tycker jag att ni ska gå in och läsa om det)

6 kommentarer:

  1. Lika underhållande och roliga som alltid :)
    Vet du, du hade säkert kunnat skriva en blok fylld av dina finurliga och roliga inlägg :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fyndig text! :)

    Välkommen till skrivpuff. Gå gärna in och läs och kommentera andras puffar det brukar vara uppskattat och är ett sätt att få läsare till din egen blogg.

    Jag lade in en instruktion om hur man länkar i min blogg, om du är intreserad.

    SvaraRadera
  3. Kul vinkling, bra skrivet. Välkommen till Skrivpuff.

    SvaraRadera
  4. Välkommen och hoppas du fortsätter... jag ser i alla fall framemot att få läsa fler underfundigheter av dig!

    SvaraRadera
  5. Jättekul! Bra början! Välkommen till skrivpuff.

    SvaraRadera
  6. Tack för att vi fått ta del av dina bakslag. Nånstans ska man som sagt börja. Välkommen till skrivpuff!

    SvaraRadera