onsdag 19 december 2012

Skrivpuff - Kaffe

Kaffe är min bästaste vän i hela världen, men det har inte alltid varit så, men kärlek börjar som bekant alltid med bråk. Alla mina kärlekar har gjort det (min enda kanske jag ska lägga till, fast han fattade inte att jag bråkade med honom men det är en helt annan historia).

Tillbaka till mitt kaffe, när jag läste till lärare så var den första frågan när jag kom ut på praktik om jag drack kaffe och när jag då svarade att jag inte gjorde det så talade min handledare om för mig att om jag ska bli godkänd som lärare så är det bäst att jag börjar dricka nu. Jag fnös lite åt henne och klarade mina uppgifter utan kaffe, men sen skulle det skrivas ett examensarbete och då gick det inte att hålla sig vaken på läsk, det blev för sött. Så kaffe fick bli min trogna vän, dock blandade jag i hälften oboy och hälften kaffe men vaken var jag och examen tog jag. När jag väl började jobba så har jag insett att min handledare har helt rätt ska jag orka med så gäller det att hinka i sig så mycket kaffe man bara kan på sin halvtimmes rast, det blir en hel del vill jag lova. På mitt nya jobb har jag hört hemska rykten om att det bara är jag som dricker kaffe, men det kanske är bra, då får jag alltid nybryggt, precis som jag vill ha det och jag kommer ha stenkoll på när det behövs köpas mer kaffe. Risken finns ju att jag blir som Gollum när det kommer vikarier eller någon annan som också vill dricka kaffe, jag sitter där med kaffebryggaren i knät och smeker den medan jag upprepar "My preciousssss...." som ett slags mantra.

2 kommentarer: