lördag 15 december 2012

Skrivpuff - Magiskt

Solen värmer marken, luften är frisk efter förmiddagens regn, när jag blickar ner över gräsplätten ser jag alla som väntar på oss och jag får ett lyckorus i hela kroppen. Vi tar varandras händer, jag blinkar bort en tår från ögonvrån och vi går tillsammans ner för backen, ner till de väntande, de som har samlats för vår skull. När vi kommer närmare hör vi musiken som vi bara några dagar innan har bestämt oss för att vi vill ha. Värmen sprider sig i kroppen och jag minns att vi inte kunde bestämma oss för vilken sida vi skulle gå om våra vänner och familj. Men efter en snabb diskussion när vi går så kommer vi fram till hur vi ska göra och tillslut står vi framför de som samlats för att höra oss säga JA till varandra och jag vaknar ur min bubbla när jag hör hur min blivande make säger JA och hinner tänka att snart är det min tur. Vi tog den långa ceremonin som var över på 5minuter och då hade vi hunnit med två låtar också. Inte i min vildaste fantasi kunde jag drömma om att dagen skulle kännas så fantastisk och magisk som den faktiskt gjorde och jag ler fortfarande när jag tänker tillbaka på den dagen när vi blev man och hustru.

8 kommentarer:

  1. Swell! Grattis i efterskott:)

    SvaraRadera
  2. Vackert skrivet, gillar dina ord!

    SvaraRadera
  3. Gillar diskussionen om hur ni skulle gå.

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen magiskt :)
    Jag tycker fortfarande min egna bröllopsdag är den bästa i mitt liv ! :)

    Sv. det var en helt underbar och välbehövlig helg !!
    <3
    Kram

    SvaraRadera