fredag 15 februari 2013

Trötta fredagstankar

Dagens skrivpuff är New York och jag har aldrig varit i New York, aldrig tänkt tanken på att besöka New York och New York finns faktiskt väldigt sällan i mina tankar, dock har jag fått med New York fem gånger i samma mening, är ni inte imponerade så säg? Att jag aldrig har besökt den stora staden är nog tur, jag misstänker nämligen att jag är allergisk mot den, för jag har hört rykten om att det kallas för nåt stort äpple eller päron eller vad det nu är och jag är korsallergisk nämligen. Det betyder att min tunga börjar svullna och det kliar runt läpparna när jag äter äpplen och päron, skulle förmodligen svullna upp om jag åt björkpollen också eftersom det är min primärallergi men nu är inte det så gott så därför äter jag inte björkpollen. Tillbaka till ämnet, tänk nu om jag åker till det jättelika äpplet och råkar stöta emot något så att jag får in en bit av New York i munnen, då kommer jag ju svullna upp till oigenkännbar och sen kommer jag inte släppas med på planet eftersom jag inte ser ut som i mitt pass och vad ska jag göra på en flygplats i New York i resten av mitt liv?

Det finns säkert hur mycket som helst att göra på en flygplats, man kan kolla när flygplanen landar och lyfter, eller lyfter och landar om man ska vara petig men nu är jag inte det så jag skriver landar och lyfter. Fast hur kul är det att se de tvåtusenfemte flygplanet landa, då är det kanske roligare att titta på när målafärg torkar? Undra hur mycket torkade målarfärg det finns på flygplatsen jag är fast på? Tänk vad jag skulle sakna alla där hemma när jag vandrade upp och ner för flygplatsens korridorer (har flygplatser korridorer förresten? jag vet ju inte jag är aldrig på flygplatser, strunt samma jag hittar säkert en korridor någonstans som jag kan vandra i). Jag har jobbat som en tok hela veckan och knappt träffat mina barn någonting och jag har saknat dem så jag har fått ont i magen, eller så har jag haft ont i magen för att jag varit hungrig, det kan man inte så noga veta, men tänk om nu magvärken beror på saknad, jag skulle ju vandra dubbelvikt av smärta och saknad i de där korridorerna som jag ska leta upp på flygplatsen. Nä det är nog säkrast att stanna hemma, inte för att jag hade tänkt åka men nu vet jag ju med säkerhet att jag bör stanna hemma.

Skrivpuff: New York

2 kommentarer: