onsdag 10 april 2013

Vabelivab

Idag vabar jag, det händer inte speciellt ofta och det skriver jag inte för att jag vill skryta om vilka fantastiskt friska barn jag har utan det är för att jag vill skryta om vilken fantastiskt make jag har som tar den mesta vabningen just nu.

Nu trodde jag så klart att jag skulle ha skrivit lite idag, det var nämligen stora killen som var hemma och han ville titta på film på förmiddagen, men det blev inget skrivet, detta beror på brist på inspiration som jag tappade för ett tag sedan och sedan inte har återfunnit ännu. Det är jättetrist men någon gång vänder det, det är jag övertygad om känns bara jobbigt just nu. Det känns som att jag trampar vatten och inte kommer någonstans men vart ska jag då? Det kanske är det som är felet jag har inget mål alls med mitt skrivande men nu ska jag inte bli bitter här en onsdagskväll så jag avrundar med en bild som passar dagens skrivpuff istället.

Inspirationen lyser med sin frånvaro trots att jag har detta blocket liggande framför mig. 

5 kommentarer:

  1. Jag hinner inte heller sitta o låta inspiration o ord komma till mig just nu. Livet är rätt ok, men inte kreativt. Vi får ha varandra i åtanke...det är förbannat att man ska jobba så mycket när det finns så mkt annat utvecklande...

    SvaraRadera
  2. Skriv ändå (och det gör du ju).

    SvaraRadera
  3. Lägg dig i ett varmt varm bad och slut ögonen ... så kommer det :)
    Ställa in våren

    SvaraRadera
  4. Det är bara att skriva på. Och det gör du ju. Det är det som är så bra.

    SvaraRadera
  5. Transpiration är viktigare än inspiration sägs det ju, men ibland vet jag inte. Vardagen tär på sina människor. Håll ut. Fortsätt skriv. Vi vill läsa.

    SvaraRadera